2014. március 11., kedd

az unalom érdeklődés hiányában elmarad

Csikó

Tegnap elandalogtam a védőnénihez. A nap ragyogott, a madarak csicseregtek, a boglárkák csak úgy sárgállottak a temetőben. Ott rövidebb az út, és bevallom szeretek is átsétálni rajta. Hatalmas fákkal van tele, s a csicsergéstől szinte zsong az ember feje. Sejtettem, hogy most nem is lesz gond a vérnyomásommal. Eddig mindig munkából érkeztem a védőnőhöz, hegyre fel, sietve. Eredménye 130-as vérnyomás, amiért minden alkalommal csóválta a fejét. Ezzel szemben most időmilliomosként sétáltam be, frissen a temetőből, hegyről le. Mért eredmények tankönyvinek dicsérve. Pipa.

Picsóka

Mióta itthon vagyok tervezem, hogy elviszem az ebzetet sétálni. Eddig mindig hármasban vittük Cs.-vel, leginkább erdőbe, szabadon. Egyedül, kocsi nélkül csak a városi séta marad pórázon. Tegnap megérkezett a nyereményünk a ColorFunDogs-tól, ami nagy löket a kipróbálásra.
Tegnap visszatért egy régi ismerősöm az életembe. Újra szaladnom kellett a kagylót ölelni, kiscsikónak nem ízlett a GesztiEszti. Picsókám, mint annak idején, szaladt velem. Megértően a hátam mögé ült és a mancsát a hátamra tette. Ezt minden alkalommal megtette, ha ilyen dolgom akadt. Szeretnivaló kis vizsloid.

csicsóka

Apránként. Első lépés a sepregetés és a felhordott sár szakszerű eltávolítása betonról, csempéről, hófehér vakolatról. Mondjuk a harmadikról fogalmam sincs hogyan imádkozom le a Picsóka által második vakolatként felmesterkedett sárpacnikat. Eljutottam a seprűs dologig, büszkén körbenéztem, hogy semmi látszatja munkámnak. A kudarcon felbuzdulva körbejártam megnézni, hogy mi az ami menthető a birtokon.
...az a szép ződ gyep
szakszerűen szétrágott megmetszett csavartmogyoró
nem emlékszem, csak azt tudom, hogy a fiúk ezt tapossák labdázás közben...mindkettő!


Az üdítő látvány után úgy döntöttem, hogy csakazértis megtalálom az életet a kertben. Vagy legalábbis apró jeleit. Azért nem kellett sokat keresnem:
bár főkertészünk nagy munkában volt a télen, de ez a kis díszfa azért megúszta
ez a futó valami virágozna, meg minden...lehet a tűző nap sem neki való...és a kutyaláb sem
tavalyi szerzeményem egy lonc, amiről természetesen még cserepes állapotában gondoskodott a zeb, hogy inkább bokrosodjon, mint az égre törjön
tűzeső, amit Cs. nagymamájától szereztem, az egyik kedvencem...háttérben főkertészünk
tavaly megállapítottuk, hogy mi nem muskátlisok, hanem petúniások vagyunk...ez valahogy kint ragadt télre, most meg Bear Gryllsként integet


A kertész és fotómodell zsivlával tartott terepszemle után áttértem a tervezésre. Gondosan gyűjtöttem a magokat tavaly mindenhonnan. Az utcán sétálva egy mozdulattal tankoltam a virágok magjaiból, a rokonság kertjét alaposan átfésülve tömködtem zsebembe a pici kincseket, isteni paradicsomokat daraboltam és beleztem ki tartalmukért. Biztos, ami biztos rendeltem is az Egzotikus Növények Stúdiójából pár vetőmagot. Csak ajánlani tudom, a bácsi aki csinálja nagyon elhivatott és vééégtelenül kedves.
Egy esős napon nem bírtam már magammal és nekiestem a palántakészítésnek. Vettem ilyen préselt tőzegcellákat. Csak úgy nőtt rajta...a penész. Fehér, sárga, szőrös. Üde színfolt volt a hidegben. Alig vártam, hogy szerencsétlen kis magoncaim kidugják fejüket és gyorsan át is tűzdeltem őket műanyag poharakba. Azóta kössz, jólvannak.
fekete paradicsom, deizgulok 
paradicsomok napozása 
elefántszarv paprikák


Lesz nekik kutyabiztos helyük, az tuti. Tavaly Cs. készített nekem magasított ágyásokat, amikre többek közt azért volt szükség, mert az előző lakó telehordta törmelékkel a kertet, szóval ásni lehetetlenség és fölösleges. Kipróbáltuk. Szép kis ketrec mögött nevelkedett növénykék lesznek ők.
van még mit tenni...
fűszerkert és menekülttábor...csókoltatom Picsókát


Nagylevegő, mert szép is van. Egészen kettő, de azokat órákig lehet nézegetni. Természetesen csak távcsővel, mert ha föléjük hajolok, akkor az önkéntes kertész megbízásnak tekinti - villogó nyíllal a virág fölött-, hogy EZT KIÁSNI, MEGSEMMISÍTENI!!! Szóval csak a távgyönyörködés jut.
sok van az ibolyából és mindegyik tőre jut 10-20 pók is
krókusz a menekülttáborban

1 megjegyzés:

Juhmeli írta...

Látom sikerült.:) Gratulálok a vállalkozókedvhez és kitartást kívánok csicsókához, Picsókához és Kiscsikóhoz, önző érdekekből már csak azért is, mert nagyon érdekel a folytatás.